And we learned in a mishna (Temura 30a): The hire of a dog, i.e., a kosher animal that a man or woman gave as payment to the owner of a dog in order to have sexual intercourse with it, and similarly the price of a prostitute, a kosher animal used to purchase a prostitute as a maidservant, are permitted to be sacrificed as offerings. This is because it is stated that both of them, the specific items listed in the verse, are abominations. Consequently, only two items are prohibited, i.e., the payment given to a prostitute for her services, and the payment used in the purchase of a dog, and not four, as the reverse cases are excluded from this
Hier wordt eigenlijk een argument gemaakt voor waarom dieren die gebruikt werden voor seksuele handelingen en/of de betaling die men geeft aan een hoer – dat zulke dieren [en geld] WEL mogen geofferd worden
When Rav Dimi came from Eretz Yisrael he said: There was an incident involving a certain girl [riva] in the village of Hitlu who was sweeping the house, and a village [kufri] dog used for hunting sodomized her from behind. And Rabbi Yehuda HaNasi permitted her to the priesthood, as she was not considered a zona. Shmuel said: And Rabbi Yehuda HaNasi permitted her even to a High Priest, as she was still considered a virgin. The Gemara is puzzled by this comment: Was there a High Priest in the days of Rabbi Yehuda HaNasi? Rather, Shmuel meant that she is fit for a High Priest.
Gaat blijkbaar over een meisje/vrouw dat “gesodomiseerd” werd door een hond [die bedoelt was voor jacht] waarop Rabbijn Yehuda haNasi haar heeft toegelaten voor priesterschap omdat ze niet werd beschouwd als een “zona” [overspelige – kan ook gebruikt worden voor iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan ontucht]. Zij werd nog altijd beschouwd als een maagd.